• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • 26 вересня 2016 року на базі ЗОШ № 2 ім. П.П.Шмідта відбулося засідання міського методичного об’єднання вчителів початкових класів

26 вересня 2016 року на базі ЗОШ № 2 ім. П.П.Шмідта відбулося засідання міського методичного об’єднання вчителів початкових класів

2016-09-27

26 вересня 2016 року на базі ЗОШ № 2 ім. П.П.Шмідта відбулося засідання міського методичного об’єднання вчителів початкових класів, на якому детально та конструктивно були розглянуті питання роботи вчителів згідно змін до навчальних планів та вимог методичних рекомендацій.

Шевченко О.В. - методист ММК наголосила, що актуальним завданням сучасної школи є реалізація компетентнісного підходу в навчанні, який передбачає спрямованість освітнього процесу на формування і розвиток ключових компетенцій особистості. Компетентнісні результати навчання визначено у Державному стандарті початкової загальної освіти (2011р.), вимогах до засвоєння програмового змісту з кожного навчального предмета (2012р.), до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів (2014 р.). Однак повноцінній реалізації компетентнісного підходу вчителями перешкоджає його недостатнє відображення у навчально-методичному супроводі навчання, де домінує знаннєва компонента. Тож постає потреба у визначенні завдань щодо вдосконалення викладання предметів у початковій школі на засадах компетентнісного підходу і розкритті механізмів їх використання у професійній діяльності педагогів. Тому міський методичний кабінет розпочав роботу над науково-методичною темою: «Розвиток професійних компетентностей педагогічного працівника як складової компетентнісно орієнтованої освіти».

Під час заходу Олена Василівна Шевченко звернула увагу на суттєві зміни у навчальних програмах:

- знято фіксовану кількість годин на вивчення кожної теми - тепер учителі визначатимуть їх самостійно, враховуючи рівень підготовки класу, наявність навчально-методичного забезпечення та регіональні особливості;

- знято дублювання змісту у навчальних предметах «Основи здоров`я», «Я у світі», «Природознавство»;

- здійснено перерозподіл тем між класами з метою приведення процесу навчання у відповідність до вікових можливостей молодших школярів та принципу здоров’язбереження;

- уніфіковано термінологію програм, якою мають послуговуватися вчителі та автори підручників, її наближено до вікових особливостей молодших школярів.

Методист зазначила, що в умовах постійного збільшення обсягів навчального матеріалу дитині дедалі складніше зібрати їх у цілісну картину. Тож на зміну урокам, на яких традиційно здебільшого переважає вивчення теоретичного матеріалу, мають прийти компетентнісно орієнтовані, що сприяють цілісному сприйняттю навчального матеріалу, формуванню системного мислення, позитивного емоційного ставлення до пізнання.

Виходячи в власної практики роботи Колодиста О.В. та Ромашова Л.П., керівники міського МО початківців, звернули увагу на умови ефективної реалізації компетентнісного підходу в навчанні молодших школярів, а саме:

- зміни підходів до підготовки і проведення уроку як основної форми організації навчальної діяльності в умовах класно-урочної системи навчання (певне структурування, встановлення міжпредметних зв’язків, конструювання на засадах міжпредметної інтеграції);

- розширення діапазону організаційних форм, методів навчання, способів навчальної взаємодії, що мають на меті практичну спрямованість навчання і базуються на взаємозв’язках урочної та позаурочної діяльності.

Також досвідчені педагоги висловили думку, що одним із ефективних шляхів виконання навчальних програм, з урахуванням окреслених завдань, є встановлення міжпредметних зв’язків, що мають допоміжне значення для вивчення теми та сприяють її глибшому осмисленню та засвоєнню. Крім цього присутніми було зазначено, що реалізація компетентнісного підходу в навчанні молодших школярів передбачає взаємозв’язок урочної та позаурочної діяльності.

Опрацьовано оновлені рекомендації щодо дотримання Інструкції заповнення класного журналу для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів.

Методист ММК О. В. Шевченко

Кiлькiсть переглядiв: 65